Barnestrikk, Antrekksinspirasjon, Småstrikk

Lille Tullas Modellstrikkere

Jeg strikker alltid opp minst et plagg av mine egne oppskrifter for å være sikker på at de har de beste løsningene rent strikkemessig. Men av og til så får jeg strikket opp et plagg nummer to for eksempel i et anbefalt garn eller bare for å vise frem en annen farge. I Lille Tulla så var det 3 damer som hjalp meg å strikke ekstra modeller:

Blogglistenhits

Barnestrikk, strikketips, Tips, teknikker

Victorias Strikkefasthet

Med utgangspunkt i Victoriasettet fra Lille Tullas Strikkebok og logikken jeg brukte rundt garnvalgene der skal jeg forsøke å forklare strikkefasthet i struktur vs glattstrikk - og hvordan helt forskjellig garn kan ha samme strikkefasthet men forskjellig bruk. 
Du bør vite hvordan man lager en strikkeprøve og ha forstått helt grunnleggende strikkefasthet for å ha full nytte av innlegget.

Blogglistenhits

Gratisoppskrift, Tips

En slags hals strikket på selunger

Siden jeg har begynt å selge Lykke strikkepinnesett så prøver jeg å teste alle størrelsene så godt jeg kan. Pinne 12 er største størrelse i settet, og trakk litt ekstra, mest fordi det føltes nærmest eksotisk - på grunn av størrelsen og fordi pinnene er nydelig grå og ganske forskjellige i fargen, så de minnet mest om små selunger heller enn strikkepinner.

Blogglistenhits