egostrikk

Barnestrikk, egostrikk, Gratisoppskrift

Fjellull

Rust, oker, natur og brunt var stikkordene for høststrikken i år tydeligvis.
Vi tok turen til fjells i helga for å tyvstarte ullsesongen!

upload.jpg
 Emblagenseren til voksen skal ut på teststrikk ca nå!   Denne er strikket i PT2 - fargene 63, 66 og 78. Størrelsene kommer fra XS-XXL (Overvidde 78-121)

Emblagenseren til voksen skal ut på teststrikk ca nå!  
Denne er strikket i PT2 - fargene 63, 66 og 78.
Størrelsene kommer fra XS-XXL (Overvidde 78-121)

Den store gleden er å få dra høyt til fjells og få tjuvstarta bruken av høststrikkeklærne! 

 Genser med lomme strikket uten oppskrift - i Sandnes Alpakka i utgått farge og Pickles Merino Tweed - Løvfall. Buksen er strikket etter en gratisoppskrift fra Sandnes som ligger  HER . Jeg brukte litt under 1 nøste av  regia tweed 6-fädig 150g  Et garn som dessverre ikke produseres lengre, men som jeg fikk tak i på Strikkelykke i Bergen i april i år, så noen nøster er nok tilgjengelige her og der.

Genser med lomme strikket uten oppskrift - i Sandnes Alpakka i utgått farge og Pickles Merino Tweed - Løvfall. Buksen er strikket etter en gratisoppskrift fra Sandnes som ligger HER. Jeg brukte litt under 1 nøste av regia tweed 6-fädig 150g Et garn som dessverre ikke produseres lengre, men som jeg fikk tak i på Strikkelykke i Bergen i april i år, så noen nøster er nok tilgjengelige her og der.

  Birkelue  i Lerke 3046 - Brun og  Enkel hals  i Cotton Merino 25 - Rust

Birkelue i Lerke 3046 - Brun og Enkel hals i Cotton Merino 25 - Rust

 Pakkelista!! Naturfarget  Linneadrakt  og oker/svart raglanjakke var ikke i bruk, ellers alt! Ganske godt jobba på en helg..

Pakkelista!! Naturfarget Linneadrakt og oker/svart raglanjakke var ikke i bruk, ellers alt! Ganske godt jobba på en helg..

  Birkelue  og  Villvestbukse   i Lerke 3046 - Brun,  Fridadrakt  og  Enkel hals  i Cotton Merino 25 - Rust

Birkelue og Villvestbukse  i Lerke 3046 - Brun, Fridadrakt og Enkel hals i Cotton Merino 25 - Rust

 Det kuleste med Villvestbuksa er skinnkryssene som dekker økningene bak!

Det kuleste med Villvestbuksa er skinnkryssene som dekker økningene bak!

Blogglistenhits

egostrikk

Feriestrikk

Er det noe som kjennetegner feriestrikken så må det være overentusiasme.

Jeg pakker ihvertfall med garn nok for flere måneder, helt uten tanke for familiemiddager, pølsemaking, vaktelhold, sjøturer, bading, soppturer, bærplukking, pannekakesteking, flåttplukking, strandrydding, roturer, solslikking, grillfester, bursdagsselskap, og generelt gleden av en toåring i bratt terreng.

 Vaktelegg er bittesmå, supersøte og -gode 

Vaktelegg er bittesmå, supersøte og -gode 

Men litt blir det mellom slagene! 

Sakte men sikkert kommer stolpene på eikejakka på plass. Her har jeg planer om å klippe opp uten forsterkning, deeet gruer jeg meg ganske til. Mulig jeg feiger ut og hekler en kant. Og så er jeg ganske spent på hvor langt jeg kommer på det ene nøstet jeg har! Pickles Pure Wool holder lenge, neppe langt nok. Men kanskje?

upload.jpg

Så er det egoprosjektet mitt - genser i PT2, for etter at jeg strikka Islender til mannen i det har jeg vært veldig klar for en i samme kvalitet. Riktig varme og letthet, og pent maskebilde, sammen med varigheten til ren ull.

Jeg bruker fargene 78 (gråhvit) 66 (rust) og 63 (mørk brun)

 Elsker fargene - skikkelig høstgenser!

Elsker fargene - skikkelig høstgenser!

Blogglistenhits