Nyheter

Gratisoppskrifter

Gratisoppskrifter

Visste du at jeg har gratis oppskrifter tilgjengelig? Nå har de fått en ny side så de er lettere å få tak i - du trykker bare på bildene så popper oppskriften opp og du kan printe ut eller last ned eller se på den i browseren din som du vil! Du finner de her

Fru Stubbis' sommerstrikk!

Fru Stubbis' sommerstrikk!

Fru Stubbis har satt seg det tøffeste sommermålet: Strikke seg gjennom hele Strikk i Bruk-boka! Hele blogginnlegget kan du lese her

Så kan du jo følge fremgangen i strikkeprosjektet på instagram

Hvis du våger å slenge deg med finnes boka her

Restefest!

Restefest!

Jeg har strikket en shorts utelukkende av restegarn! Intet mindre enn åtte farger ble med. Foruten å være skikkelig gøy strikk så ble resultatet overraskende bra, og garnkurven definitivt lettere, så nå skal oppskriften skrives 😊
Sommerstrikkeinspirasjon!

Sommerstrikkeinspirasjon!

Nå er vinter og 17.Mai ryddet unna, og sommerstrikken er tatt frem. Det er nå laget et arkiv over gamle inspirasjonssaker, det finnes helt nederst på menylinja. Vi gleder oss til å inspirere mer!

17.Maiprinsen

17.Maiprinsen

17 Mai er vel overstått, vi gleder oss allerede til neste år! Nykommerne flettekyse og birkelue var vinnere til mange bunader og antrekk i år, det var så gøy å følge med på instagram!

I tillegg dukket det selvsagt opp både bunadsbodyer og bunasshortser - vi fikk presset på settet fra jul, men neste år blir det nytt!

Sofies Mamma er her!!

Sofies Mamma er her!!

Altså - genseren Sofies mamma er klar. Den er fantastisk å ha på og lekende lett å strikke - en genser med respekt for kvinnekroppen den skal sitte på. Modellen gruet seg ganske til å ta bilder - men med god støtte i kaffekoppen fikk vi det unngjort!

Oppskriftshefter

Oppskriftshefter

Nå har det kommet trykkede hefter i nettbutikken! A4 format med store fine bilder - så fine!
Bunadslue?

Bunadslue?

Superinspirert strikkemamma på hytteferie - nå må jeg sprengskrive oppskrift for å bli klar før 17. Mai!
The Norwegian babies don't get cold in the winter

The Norwegian babies don't get cold in the winter

.. er tittelen på artikkelen i det russiske magasinet "Knitted dreams" som jeg ble intervjuet i. Det er tilgjengelig her: Issuu hvis du er stødig i russisk og har lyst å lese saken, eller bare lyst å kikke på bildene :) (s. 106-115)

 

17.Mai

17.Mai

17 Mai er rett rundt hjørnet og hjemmesiden er oppdatert med en egen kategori til den store is- og grunnlovsdagen. Oppskriftene i denne kategorien er på 20%tilbud ved bruk av kode "17maistrikk"
Strikkeprøver

Strikkeprøver

3 uker med strikkekurs går mot slutten - jeg har lært masse og deltakerne forhåpentligvis mer! Noe av materialet vi har brukt blir tilgjengelig her etterhvert også 😊
Bunadsbodybilder

Bunadsbodybilder

Med trøtt modell

Perlekragen

Perlekragen

Oppskriften er klar nå - fra nyfødt til 6 år og sannsynligvis enda lengre!
Emblagenseren en ute!

Emblagenseren en ute!

Jippi! Nå er endelig genseren klar!

Snikkikk på vårlue

Snikkikk på vårlue

Fin liten vårlue med fantastisk passform på pinnene. Hele lua strikkes i ett, så det er bare to tråder og snorer å feste når du feller siste maske!
Emblagenser

Emblagenser

Mangler bare siste bildene, så er genseren klar!
Sofies mamma

Sofies mamma

Det har vært så mange som etterlyste voksenstørrelse av sofiegenseren, så jeg måtte jo prøve meg 😄 Strikket i Rauma Puno er det en fantastisk myk affære, og melert lys grå med jeansblå blomster kommer til å passe ca hele klesskapet mitt. 💙
Innspurt på åpning!

Innspurt på åpning!

Jeg jobber på som en helt for å få alt opp og gå - nå er det heldigvis mest detaljer og småplukk igjen 😄 Skal bare slutte å trykke på knappen mens jeg fortsatt er inni bildet nå, så går dette kjempefint!
Nytt design!

Nytt design!

Nytt design til dame på pinnene i deilig rauma puno. Med en ivrig hjelper som BADET i garnposen da den kom hjem! 

Emblagenser

Emblagenser

Emblagenseren er ute på teststrikk! Elsker bærestykket på denne - så lett å strikke og så fint!! Fra 1-10 år❤
Embla

Embla

Emblafamilien får snart nytt tilskudd - genseren kommer om et par uker, og utover våren kommer en lettere tunikavariant ❤
Sofiedrakt

Sofiedrakt

Sofiedrakten er lillesøsteren til sofiegenseren - genseren er klar, men drakten er på teststrikk! Vist med perlekrage

Perlekrage

Perlekrage

Perlekragen er ute på teststrikk, strikket i nydelig myk alpakka. Utrolig fornøyd med designet, som egner seg til gutter også!