Lille Bolle

(2017)

Vega Forlag

Lille Bolles Strikkebok
349.00
Quantity:
Add To Cart

I denne boken får du 40 oppskrifter på bukser, jakker, gensere og skjerf til små gutter, og deilige basisplass som bodyer og luer. Tina har en svakhet for alpakka blandet med ull eller silke, noe som gjenspeiler seg i oppskriftene, men slår gjerne et slag for den gode norske ulla også. Resultatet er at hennes oppskrifter kan brukes både vinter og sommer - bare man velger sitt garn med omhu.

Ullungen

(2016)

Strikkezilla

Ullungen boka
249.00
Quantity:
Add To Cart

Ullungenboka er den perfekte strikkeboka for alle med aktive småbarn og barnehagebarn i nærheten. Oppskriftene er enkle og greie å strikke, og strekker fra 0-5 år. Dette er gode grunnoppskrifter, som er lett å leke seg med i form av strukturer, lommer, snorer og kontrastkanter. La kreativiteten løpe og vær din egen designer, eller strikk nettopp de enkle basisplaggene, for de trengs også!

Alle oppskriftene bruker den samme garntykkelsen, 22m/10 cm, så du kan velge og vrake de kvalitetene du ønsker? Mykt? Slitesterkt? Rent? Norskt? Du bestemmer. Det vedligger selvsagt en velfylt liste over garnalternativer som passer. Og ikke minst kan du ta med deg restene inn i neste prosjekt, som striper, kontrastkanter, snorer, vrangborder, kanter, tomler eller en hel lue.

Strikk i bruk

(2015)

Strikkezilla

Strikk i Bruk Boka
149.00
Quantity:
Add To Cart

En liten samling favorittoppskrifter, på klær som blir brukt både i hverdagen og barnehagen, og til middager og selskaper, samt som blir strikket igjen og igjen som presanger.

Aldersmessig strekker oppskriftene seg fra 0 til 8 år (tilogmed 10 år på emblajakka!) Så her kan du få dekket garderoben til hele flokken med bodyer, genser, jakke, bukser, shorts og kjole, og med favoritter som stjernebuksa og prinsessekjolen. Vanskelighetsgraden strekker seg fra det helt enkle til litt mer kompliserte oppskrifter, med mange teknikker og tips underveis.